Slapen onder de sterren.... - Reisverslag uit Rustenburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Lunenburg - WaarBenJij.nu Slapen onder de sterren.... - Reisverslag uit Rustenburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Lunenburg - WaarBenJij.nu

Slapen onder de sterren....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

06 April 2009 | Zuid-Afrika, Rustenburg

Na twee weken zwoegen en zweten en bijna niet de deur uit te zijn geweest stond ons dit weekend een verrassing te wachten. Afgelopen zaterdag kwamen Thijs en Karin twee vrienden van Linda bij ons op bezoek. Zij zijn bezig met hun wereldreis en Zuid-Afrika stond ook op het programma. Linda en ik hadden ons voorgenomen dat we zaterdag onder de sterren wilden slapen samen met Thijs en Karin. Zo gezegd zo gedaan.... tent inladen, slaapzakkie en luchtbedje mee, een pot pindakaas, bergschoenen, een brood, een dikke trui, wat flessen bier, zaklamp, aansteker, zakmes, cup a soup, appels en wat geld. Met z'n vieren in de gehuurde foeilelijke felblauwe volkswagen chico van Thijs en Karin. Maar waar gaat de rit naar toe? Op de bonnefooi struinen we wat natuurreservaten en campings af maar allemaal net niet wat we zoeken. Want Linda en ik willen vanavond echt onder de sterren slapen. Of het is net te duur of we moeten in een challetje. Dan ineens zien we na poging 5 een ingang van een poort. Ik opper om daar in te rijden, misschien dat we daar ons tentje op kunnen zetten. Na een paar honderd meter rijden zien we een kip op ons auto afstormen en een soort van lassie hond. Vreemd... normaal gesproken hebben de blanken hier een jack r en de donkere mensen een vuilnisbakkenras. Dan ineens zien we een blanke man en vrouw staan. Karin draait het raampje open en legt uit dat we vanavond onder de sterren willen slapen op een mooi plekje. "zijn jullie nederlanders?", vraagt hij na een paar zinnen. "die Nederlanders zie je ook overal." En daar was het contact gelegd voor een ongelooflijk weekend. Tor en Anjes. Tor uit Grave en Anjes uit Amsterdam. Al 1,5 jaar in zuid afrika om van hun 104 hectare grond een waar paleisje te maken. De bouwvallen op het terrein waren vroeger van het personeel van een bloemenkwekerij, het lijkt wel een klein dorpje. Al snel springen Lin en ik bij Tor en Anjes in de 4x4 en volgen Thijs en Karin ons met de lelijke chico richting een afgelegen plekje. Volgens Tor het mooiste plekje van de North-West Province. na een paar kilometer komen we aan bij een riviertje. En binnen een paar minuten staan we met onze enkels in de modder (dus ook mijn lieve birkey's). Over het besluit hoeven we niet te overleggen, hier gaan we vannacht slapen. Het resultaat: hout sprokkelen, eigen kampvuurtje, python (ik kende hem alleen uit de efteling), bavianen, luipaarden, jakhalzen, biertjes, soep gemaakt van rivierwater in een bierflesje en verwarmd in het kampvuur, appel aan een tak rijgen en warm maken boven het vuur, goede sfeer, een prive glijbaan (rivier met watervalletjes), een poeponderbroek (geen bikini bij maar met witte onderbroek de rivier in), slapen in de binnentent en genieten van de allermooiste sterrenhemel die ik ooit gezien heb! Even alles om je heen vergeten en helemaal 1 zijn met de natuur. Het enige waar ik aan kon denken was: "dit moet ik 1 bijzonder iemand laten weten". Voor de verderrest deed niets er even toe. De volgende ochtend verraste Tor en Anjes ons met een heerlijk ontbijtje, een gedekte tafel in hun achtertuin met spek, eitjes, broodjes, verse mango, verse ananas etcetera. Na 3 uur met ze gekletst te hebben en hun huisdieren (nou ja fluweelaapjes in de moestuin gevoerd te hebben) werd het tijd om te vertrekken. Het gevolg: een prachtige hiketocht door de natuur, zwemmen in een natuurpool, een stekelvarken, een baviaan en om dit top weekend af te sluiten een heerlijke braai voor onszelf..... Dus onze uitspraak: wij willen vanavond onder de sterren slapen is werkelijk op een geweldige ongelooflijke manier uitgekomen.

• 06 April 2009 - 19:20

Teur:

Mari het klinkt ook echt in de oren als een top weekendje!
    En wat een leuke mensen tor en anjes!
    Na zo,n weekendje avontuur en ontspanning kunnen julle er weer tegen!

Dikke kus!!

• 07 April 2009 - 05:21

Martie:

Op deze vroege morgen zie ik het geluk.
    Het geluk van aardige mensen om je heen, het geluk van de pracht en de kracht van de natuur.
    Wat een ontroerend verhaal.

• 07 April 2009 - 13:13

Petra:

prachtig dat daar ook aardige mensen zijn toppie

• 07 April 2009 - 14:41

Kris:

Wat heerlijk dat jullie even lekker konden relaxen: back to nature nog wel ;-)! Klinkt inderdaad als een geweldige ervaring! Nu kunnen jullie er vast weer even fris tegenaan!

Liefs Kris

• 07 April 2009 - 16:06

Linda Driever:

Dag meis,

Fijn dat je naast het onderzoek ook nog voldoende tijd hebt voor ontspanning en leuke dingen doen.Zou natuurlijk zonde zijn als je niet geniet van al dat moois om je heen. Is je onderzoeksopzet goed gekeurd? Bij mij gaat het nog steeds niet echt goed.. ben nog bezig met theoretisch kader en onderzoeksopzet....tja..

Heel veel succes met het verzamelen van de data, ik kijk uit naar je nieuwe verhaal en belevenissen!!

Liefs Linda

• 07 April 2009 - 17:13

Chantal:

Hey meis,

Wat klinkt dat weer ontzettend goed!! Wat een mooie ervaring!

KUS, Chan

• 07 April 2009 - 17:51

Papa De Greoten :

wat luuk is en dat dit kan en dat je maar goed op past op je zelf en op de andre veel goeten van papa en mama en veelen kusen xxxxx

• 08 April 2009 - 08:18

Marja:

Wow mari, wat een verhaal! Super!
    Geniet van al deze momenten, dan kun je er weer volop tegen aan.
    Zet 'm op!!
    Ook de groeten van Willem.

x Marja

• 08 April 2009 - 10:22

Ilse:

Zo...hier kan je toch alleen maar van dromen!
    Ik droom hier nog even verder!

Liefs Ilse.

• 08 April 2009 - 11:53

Annelies:

leuk dat je een korte vakantie hebt ingelast weer een ervaring ryker nu zit je alweer op de helft van je onderzoek wat gaat dat snel maak er iets moois van tot snel groetjes de pitjes

• 08 April 2009 - 17:09

Noortje:

Wow...dat klinkt goed. Daar kan paaspop niet tegenop! Volgende week weer skypen? Lfs

• 08 April 2009 - 19:27

Marieke:

Hey Marielle
    Wat een leuk verhaal. Als ik je sms goed heb begrepen gaan wij dat dus ook de 16e beleven. Lijkt me top. Heel veel plezier in de bergen dit weekend. Wij gaan richting het noorden, pietersburg en omgeving. Kijken of we de paashaas ook daar kunnen vinden. Groetjes aan de meiden

• 09 April 2009 - 17:11

Froukje:

Joehoe!!!! Post onderweg!!
    Haha...

xxx

• 09 April 2009 - 19:51

Ria Van De Burgt :

Hoi Marielle,

Even voorstellen, Ik ben een achternicht van je,zoals je moeder mijn noemt (ria van Moentje) ik heb vroeger altijd naast je moeder gewoond.
    Ik kan maar 1 ding zeggen, als ik al jou ervaringen lees,geweldig, daar word ik echt jaloers op.Ik zie het al helemaal voor me, slapen onder de sterrenhemel, man Peter en ik, zij ook zulke natuur liefhebbers.
    Wij gaan dit jaar twee keer naar zuid afrika, naar het kleine dorpje genaamd Barberton, ongeveer 5 uur rijden vanaf Johannesburg, en een klein uurtje vanaf het krugerpark.
    In augustus en december vertoeven wij weer daar, heerlijk genietend van de zon en de natuur.
    Marielle, de groeten en we lezen met heel veel plezier je verslagen.

• 10 April 2009 - 07:59

Martie:

Lieve Marielle,

Bedankt voor je kaart! Wat een verassing.

Dat ritje en dat pilsje moet je zeker komen doen deze zomer!

Dikke knuffel.

• 11 April 2009 - 06:00

Jos En Da:

had je niet het gevoel dat je in slagharen was !!!
    geniet er maar van doe de andere ook de groeten zien je

• 11 April 2009 - 07:41

Brenda:

Ik had je verhaal al gehoord, maar het blijft mooi! Fijn om te horen dat je het goed maakt! En helemaal super dat je belde! Echt een verrassing.
    Dikke x van ons allen hier!

• 12 April 2009 - 06:07

Kim:

Ha die Mari!

Wow wat gaaf!!!! Wat een avontuur! Hoe gaat het verder met je scriptie? Ik hoorde trouwens dat Chantal binnenkort jouw kant op gaat komen, de reis die jullie dan gaan maken wordt vast ook zo'n gaaf avontuur! Enjoy en nog veel succes!

Liefs van Kim!

• 13 April 2009 - 08:19

Papa Waar Om :

hep je geen berichten meer want het is al weer even geleeden laat maar eens wat van je horen waant dat dries een broertje of een zusje krijgt dat weet papa en je mama ook al groeten en veel sukses

• 28 April 2009 - 09:18

Lieke Luun:

Dat klinkt heel goed mari!!!! wij zochten de herrie op bij paaspop.. jij lekker de rust heerlijk!!

Lfs Lieke

• 13 Mei 2009 - 08:59

Anjes:

Hai Marielle,

Tor en ik hebben ook heel erg genoten van jullie (korte)verblijf. Wij vonden het een kadootje om jullie een beetje te kunnen verwennen.
    Als jullie nog een keertje terug willen komen...gewoon doen!

Groetjes van Tor en Anjes